TC Munstergeleen

NIEUWSBRIEF APRIL 2018

De voorzitter spreekt....

IMG_2743Het zomerseizoen is knallend gestart met veel zonnige, warme dagen en het in gebruik nemen van de kantine die in de eerste maanden van dit jaar een totale make-over gekregen heeft. Onder leiding van Frenk Vleugels, Daan Lemmens en Erna de Nie zijn door meerdere TCM-ers ruim 650 mensuren geïnvesteerd in de herinrichting. Het ontwerp van Daan en Erna is door Frenk als projectleider binnen het gestelde budget gerealiseerd. Frans Koster heeft vele uren (o.a. de tafels) geschuurd, Rob de Nie heeft veel schilderwerk verricht, hierbij geholpen door iedereen die een kwast kon vasthouden, zoals Ron, Yvonne, Lilian, Lynn en Marlies. Ton Reijnders heeft de omkapping van de verwarming meerdere keren in handen gehad. Peter Wilms heeft veel gaatjes gevuld. Jules, Sef en Rob hebben de techniek verzorgd en voor het hoge werk zijn Leo en Alois ingeschakeld. Iedere middag werd voor de werkers een lunch geserveerd. De club van 100 heeft een deel van de werkzaamheden gesponsord en voor een nieuwe TV gezorgd! Enkele foto’s die gedurende de werkzaamheden zijn gemaakt vind je hier: Kantine upgrade

In januari is het afhangbord gewisseld. Na wat aanloopproblemen zijn de meesten van ons er inmiddels al aan gewend. Aangezien de software van het oude afhangbord ook gekoppeld is aan de bardienstplanning en binnenkort niet meer beschikbaar is, wordt in de komende weken ook een nieuw bardienstplanningssysteem in gebruik genomen. Hierover wordt iedereen per mail geïnformeerd, maar de informatie vind je ook hieronder in deze nieuwsbrief.  Introductie van dit nieuwe systeem gaat niet zonder een extra inspanning van de leden van de barcommissie. Inge Kloeg en Gerdie Kamphuis hebben deze taak op zich genomen.

Inmiddels zijn de organisatiecomités van Tappesbrook en de Lichtmix weer begonnen met de voorbereidingen.

Carla van Beek heeft de taak van verenigingssecretaris overgenomen van Anja Mantel. Het bestuur bedankt Anja voor haar inzet van afgelopen jaren. Gèr Jongen heeft te kennen gegeven dat 2018 zijn laatste jaar als penningmeester is. Het bestuur is op zoek naar een opvolger, dus als iemand interesse heeft, kan hij of zij zich bij mij melden.

Mede namens het bestuur wens ik iedereen een fijn Tennisseizoen.

Nieuw systeem voor bardienstplanning

Voor het plannen van de bardiensten maakten we tot nu toe gebruik van een module via de KNLTB afhangbord applicatie. Deze module is binnenkort niet meer beschikbaar en daarom gaan we per direct gebruik maken van de bardienstplanning via AllUnited. Wij gebruiken AllUnited al langer voor onze ledenadministratie, facturatie, het afhangbord en vanaf nu dus ook  de bardienstplanning.

Wat betekent dit? Vanaf nu kunnen bardiensten door de leden alleen nog ingepland worden via AllUnited.  Heb je al je verplichte bardiensten ingepland, dan hoef je verder niets meer te doen. Bardiensten die al ingepland zijn via het oude systeem zijn door de bardienstcommissie namelijk al overgezet naar het nieuwe systeem. Als je echter nog bardiensten moet inplannen gaat dat als volgt:

Log in bij AllUnited via je persoonlijke account. Ga hiervoor naar https://pr01.allunited.nl/?section=TCMUNSTERGELEEN (je vind deze link ook op onze website). Hier komt je bij een inlogblok.

inlogblok AUVul de eerste keer dat je inlogt bij gebruikersnaam je bondsnummer in en klik op  Nieuw wachtwoord aanvragen. Op het e-mailadres dat bij onze ledenadministratie bekend is ontvang je vervolgens een mail met daarin een wachtwoord. Klik daarna op de link ‘Wachtwoord invullen’, vul in het veld ‘Wachtwoord’ het toegestuurde wachtwoord in (gaat het snelst via kopiëren/plakken) en klik op de button ‘Inloggen’. Je komt daaropvolgend in een nieuw scherm waarin je het gestuurde wachtwoord in een eigen wachtwoord moet veranderen. Vul bij ‘Huidige wachtwoord’ het toegestuurde wachtwoord weer in. En vul bij de twee velden daaronder je nieuwe eigen wachtwoord in. Deze moet uit minimaal 6 tekens bestaan, waarvan minimaal 2 cijfers. Klik daarna op de button ‘Bewaren’. Gedaan? Gefeliciteerd! Je account is nu actief.

dienstenrooster

Als je vervolgens via je account inlogt komt je in een scherm met daarop o.a. je persoonlijke gegevens. Sommige gegevens kun je zelf aanpassen via Relatiemutaties in het linkerdeel van het scherm. Als je op “Dienstenrooster” klikt, kom je op het scherm waarop per maand de al ingeplande diensten zijn weergegeven en waar je kunt zien voor welke diensten je nog kunt inschrijven. Kies een datum en eventueel tijdstip, klik op inschrijven en klaar is Kees! Het wijzigen van een eenmaal ingevoerde bardienst kan vooralsnog alleen via de bardienstcommissie. Bij hun kunnen jullie ook terecht voor overige vragen betreffende bardiensten. Contactpersonen zijn: gerdiekamphuis@ziggo.nl en ingekloeg@gmail.com.

Het systeem biedt nog een aantal andere opties maar die moeten nog verder worden uitgezocht en ingericht. Zodra hier nieuws over is worden jullie geïnformeerd.

De barcommissie

 

Nog meer nieuws van de barcommissie

Wij van de barcommissie zijn zeer content met de update van onze kantine. Hoe gezelliger het is, hoe langer een ieder blijft! En de nieuwe kantine inrichting zal daar zeker toe bijdragen. We hopen dan ook op een heerlijk, warm seizoen waarin we jullie blij kunnen maken met een verfrissing, glas wijn of een biertje!

Het is de bedoeling om vóór 1mei de twee verplichtte bardiensten in te plannen. Hierboven lees je meer over hoe dat moet. Als je voor het eerst bardienst draait, mail ons zodat we voor support kunnen zorgen. Mail ons ook als je dit seizoen geen bardienst gaat draaien en je bardienst wilt afkopen

We hebben ook een huishoudelijke mededeling: Als je een bardienst draait noteer je de nummers van de consumptiekaarten. Let op:

- noteer het begin én eindnummer op de barstaat

- gebruik aansluitende kaartnummers; kijk op de barstaat bij de vorige bardienst notities

Barcommissie: Marita, Yvonne, Lilian, Gerdie, Inge, Erna

Lichtmix 2018

tossballenBeste ……

De competitie is vol van start gegaan, maar dit weerhoudt ons er niet van om alvast vooruit te kijken naar toernooien. Via deze Nieuwsbrief willen we jullie daarom alvast attent maken op onze traditionele LICHTMIX. De Lichtmix wordt dit jaar – anders dan andere jaren - in week 35 (!!) gehouden van:

Maandag 27 augustus tot en met zaterdag 1 september  en staat open voor leden van TCM van 23 jaar en ouder met speelsterkte 6, 7, 8 en 9. (Gezamenlijke sterkte mag niet minder zijn dan 13.) Dus: ga op zoek naar een geschikte partner!

Gezelligheid en speelplezier staan zoals altijd voorop! Daarom is dit toernooi uitermate geschikt voor een sportieve ontmoeting tussen nieuwe leden en mensen die al langer lid zijn van onze club. Aanmelding als koppel heeft de voorkeur, maar eventueel kun je je ook alleen aanmelden. We proberen je dan aan een geschikte partner te koppelen.

We spelen in twee poules: Poule A maandag-, woensdag- en vrijdagavond Poule B dinsdag-, donderdag- en vrijdagavond Zaterdagmiddag is de finalemiddag voor alle koppels

Inschrijfgeld bedraagt Euro 12,50,- inclusief eten op de zaterdag meteen aansluitend aan het toernooi.

Je kunt je nu al aanmelden! Mail je speelsterkte, die van je partner, jullie mailadressen en gsm-nummers naar:

Lichtmix@gmail.com

of bel:

06 – 429 399 89

Doe dit in elk geval vòòr 22 augustus. Dan sluit de inschrijving.

Neem ook contact op als je wel mee wilt doen, maar niet (helemaal) in het profiel past. We kunnen dan de mogelijkheden voor deelname bespreken.

De Lichtmixcommissie

Annelies, Carla, Godelieve en Jeannette

Mini-maxi toernooi

minimaxiOp zondag 25 maart jl. vond ons jaarlijks terugkerend Mini-Maxi toernooi plaats. Dit jaar voor het eerst georganiseerd door ons lid Yuri Schouten vanwege een schoolopdracht. Yuri is een student aan het CIOS te Sittard. Er stonden twaalf koppels van alle leeftijden op de baan. De jongste deelnemer is 8 jaar. Alle kinderen hadden een volwassen maatje. Aangezien het toernooi om de gezelligheid gaat werden alleen de games geteld en werden er geen officiële sets gespeeld. Er was een chocolade attentie voor het koppel met de meeste aantal games. Dit waren Rafke en Esther! De weergoden waren ons op deze middag ook zeer goed gezind!! Al met al weer een zeer geslaagde activiteit! Wij als activiteitencommissie kijken met een tevreden gevoel op deze middag terug, leuke sfeer, leuk tennis. Wat ons betreft tot volgend jaar! Alle deelnemers bedankt voor jullie bijdrage aan deze leuke middag. Een speciaal bedankje voor Yuri voor het organiseren van het toernooi!

 

De activiteitencommissie